NASCUDA DE VENUS (Miami)

 

Florència 1510, el gran mestre Sandro Botticelli, en el llit de mort, demana el seu confessor que lliuri una carta i un quadre secrets al fill de la seva musa, la bella Simonetta Vespucci.

Aquest quadre mai arribarà a veure la llum, i més de cinc segles després, la Carla, una jove restauradora catalana, emprendrà la recerca d'aquesta obra perduda, la qual la portarà a descobrir la seva veritable essència i un secret amagat durant més de cinc-cents anys que li canviarà la vida per sempre.

Trobada divendres 3 d'octubre a les 18:30 h 

a la Biblioteca Miramar. 

RETORN ALS ORÍGENS (Mont-roig)


 

Una novel·la trepidant sobre els quaderns perduts d’Antoni Gaudí.

Antoni Gaudí i Eduard Toda són dos amics adolescents aficionats a visitar indrets històrics abandonats. Durant una d’aquestes aventures descobreixen un misteriós gravat prehistòric a les muntanyes properes al castell d’Escornalbou, una troballa que marcarà per sempre més les seves vides.

Cent cinquanta anys després, un matrimoni en crisi format per la Laia, una arqueòloga que se sent poc valorada, i l’Arnau, un geòleg atrapat pels interessos polítics i econòmics d’un projecte espinós que amenaça l’entorn natural d’Escornalbou, inicien una investigació contra rellotge que els durà a descobrir que no tan sols el gravat és un insòlit santuari astronòmic neolític sinó també que tant Toda com Gaudí el coneixien.

Inspirada en una recerca real, la novel·la ens submergeix en les apassionants biografies d’Eduard Toda, primer egiptòleg de l’Estat, i de l’arquitecte Antoni Gaudí, i ens mostra, en un relat trepidant, les connexions fascinants de la Pedrera, la Casa Batlló i el Park Güell amb un paratge molt concret del Baix Camp identificat com el possible lloc d’inspiració del genial arquitecte.

Trobada al dilluns 22 de setembre a les 18:30 h 

a la Biblioteca Joan Miró 

Comptarem amb la presència de l'autora Sònia Casas