La cata (Mont-roig)

 


La cata és un dels més brillants relats de Roald Dahl. Es va publicar per primera vegada al març de 1945 i despres al 1951. 

Sis persones seuen en una taula a casa de Mike Schofield, un corredor de borsa londinenc: Mike, la seva dona i la seva filla, un narrador sense nom i la seva dona, i un famós gastrònom, Richard Pratt.

Pratt, acostuma a fer petites apostes amb Schofield amb la finalitat d'endevinar el vi que s'està servint a la taula, però aquesta nit l'aposta serà més gran...

Quan Schofield serveix el segon vi del sopar comenta que serà impossible d'endevinar. Aquesta afirmació es converteix en un repte per Pratt.

Trobada virtual al 14 de desembre de 2020 
a la Biblioteca Joan Miró a les 7 de la tarda.

6 comentaris:

  1. El llibre m'ha semblat molt divertit. M'ha semblat com si hagués estat tota una tarda al teatre. Fantàstic!!!

    ResponElimina
  2. A mi també m'ha agradat molt el llibre. Els personatges estan molt ben caracteritzats.

    ResponElimina
  3. Més que un llibre m'ha sembla una anècdota. Aquest del Richard és un vivales de cuidado. Ja s'ha vist la enganyifa que és. M'ho he passat bé llegint un altre tipus de lectura.

    ResponElimina
  4. El llibre de La Cata és com un sainet. Es podria interpretar per la Festa Major a qualsevol envelat. M'he divertit molt llegint-lo!

    ResponElimina
  5. Quan tot semblava dat i beneït, unes senzilles paraules... "Disculpi senyor,k crec que aquestes ulleres són seves"
    Això ho canvia tot!

    ResponElimina
  6. Només quan arriba la minyona t'adones de la dita, que per molt llest que siguis, si fas foc per algún lloc surt el fum.

    ResponElimina