L´ÚLTIM PATRIARCA

L'últim patriarca és la història d'una rebel·lió personal contra un ordre establert des de fa milers d'anys. També és una mirada lúcida sobre les víctimes i els botxins que en són partíceps.Mimoun i la seva filla neixen per complir el paper que el patriarcat els ha assignat, però uns canvis en les circumstàncies que els envolten seran decisius per propiciar el capgirament de l'ordre de les coses.Aquesta és una història familiar, una història on les contradiccions internes dels personatges afloren per marcar unes relacions fetes de desencontres. Una història definida pel trencament que suposa la separació.La filla de Mimoun Driouch narra la seva vida des que ell neix fins que ella està a punt de començar la universitat. Ella vol entendre què ha fet del seu pare el tipus de persona que és, quines circumstàncies l'han convertit en una figura autoritària i dèspota, al mateix temps que inicia diversos intents per desfer-se del pes que té en la seva vida. A partir d'un magistral i intencionat ús dels recursos propis de la tradició oral, l'escriptora Najat El Hachmi construeix una faula moderna que inclou moments de gran tendresa i moments d'un brutal dramatismem, tot amanit amb un sentit de l'humor que ratlla la corrosió. El resultat és un tipus de novel·la que, tant pels conflictes tractats com per la forma literària d'abordar-los, fins ara ha estat inèdit en la literatura catalana.

1 comentari:

  1. Hola,
    disculpin que em posi en contacte amb vostès a través d'un comentari, però és que no he trobat cap email per fer-ho per una altra via.

    El meu nom és Eloy Moreno, i els escric perquè vaig a publicar la meva primera novel·la amb Espasa: “El Bolígrafo de Gel Verde”, d'una forma una miqueta especial.

    Fa un any vaig decidir ser jo mateix qui l'edités i distribuís. Per donar-la a conèixer, carregava una maleta plena de llibres i m'anava amb el cotxe ciutat per ciutat, poble per poble i llibreria per llibreria. Normalment em passava dies sencers en diferents llibreries i allí, al costat d'una taula, em dedicava a promocionar-la parlant directament amb tots els lectors.

    Durant aquesta promoció va haver-hi alguna cosa que em va encantar, i va ser el fet de poder reunir-me i parlar en diversos clubs de lectura. Això m'ha donat l'oportunitat de conèixer de primera mà l'opinió dels lectors. Crec que és el més bonic de l'escriptura: tenir l'oportunitat de saber què els sembla la novel·la a aquells que la llegeixen, conèixer les seves sensacions, les seves impressions...

    Fa uns pocs mesos, Espasa va adquirir un exemplar de la novel·la i després de llegir-la em va cridar interessant-se per la mateixa.
    Finalment es publicarà el 13 de gener de 2011.

    Els escric perquè, ara que la novel·la es va a distribuir a nivell nacional, m'agradaria poder seguir obtenint les opinions directament dels lectors a través dels Clubs de Lectura. Per això, si els ve de gust incloure el meu llibre a la seva programació de lectures, per a mi seria un plaer poder intercanviar emails amb vostès o xerrar via Facebook, i contestar i comentar tots aquells temes que desitgin sobre la novel·la.

    Els escric perquè, ara que la novel·la es va a distribuir a nivell nacional, m'agradaria poder seguir obtenint les opinions directament dels lectors a través dels Clubs de Lectura. Per això, si els ve de gust incloure el meu llibre a la seva programació de lectures, per a mi seria un plaer poder compartir amb vostès les sensacions, sentiments... que els ha generat la seva lectura. Podem intercanviar opinions sobre la novel·la via email, facebook, etc.

    Els deixe un enllaç a la pàgina web de la novel·la per si volen obtindre més informació de la meva petita història. A més, en la secció "Opiniones" podran consultar els comentaris dels lectors.

    www.elboligrafodegelverde.com

    Sé que no és normal que sigui el propi escriptor el que es posi en contacte amb els lectors, però és el que he estat fent des del principi i ara tinc l'oportunitat d'arribar a molta més gent. A pesar que no sóc ni Dan Brawn ni cap Premi Planeta els convido a que llegeixin la meva novel·la, qui sap, igual els sorprenc.

    Moltes gràcies pel seu temps.

    Una salutació.

    Eloy Moreno.
    Castelló

    ResponElimina